Onze kijk

Onze kijk

Maatschappelijke trends, organisatie-ontwikkelingen en persoonlijke en relationele kwesties staan nooit los van elkaar. Daarom kijken wij integraal naar mensen, werk, organisaties en systemen. En halen we alle verhalen naar boven.

We zijn gefascineerd door de mensen achter deze verhalen. Onze benadering is gericht op en-en denken in plaats van of-of.

Met onze klanten kijken we vaak naar filmfragmenten. Goed leren kijken en ontdekken zien we als de sleutel tot verandering. Het grote verhaal zit immers in de kleine details.

Fascinatie voor mensen

Wij zijn gefascineerd door ontwikkeling – van onszelf en anderen, in relatie tot de wereld om ons heen. Het kleine en het grote verhaal. Verder kijken. Luisteren. Luiken openen. Schaduwkanten onderzoeken. Denken in spanningsvelden. Schijnbare tegenstellingen overstijgen. En-en denken in plaats van of-of. Leren in plaats van beheersen. Zo kijken wij naar mens, werk en leven.

O Brother Where Art Thou

Goed kijken

Wij maken in ons werk veel gebruik van filmfragmenten. Want film heeft impact. Samen kijken naar rolmodellen, mentoren, mensen die met lastige dilemma’s omgaan, helden en heldinnen, maakt het makkelijker om te praten over gedrag van jezelf en anderen. Daarnaast is kijken naar film inspirerend, brengt het lichtheid en leidt het tot bewustwording op een dieper niveau. Het grote verhaal zit in de kleine details.

Saving Mr Banks

Een wereld van verhalen

TOLV gelooft in de kracht van verhalen voor menselijke ontwikkeling en leiderschap. Want verhalen verbinden en brengen mensen in beweging.  We maken hiervoor gebruik van het Double Healix model, een model met twaalf dimensies van ontwikkeling. Als een klok met twaalf uren, een jaar met twaalf maanden, Koning Arthur met twaalf ridders en Jezus met twaalf apostelen, de dierenriem met twaalf tekens. Een getal van betekenis, ook voor ons. Daarom heten we TOLV.

Pleasantville

In de film The Imitation Game vindt de eerste ontmoeting plaats van een groep jonge Britse genieën die tijdens de Tweede Wereldoorlog de belangrijkste code van de Duitsers moet gaan kraken. Hoewel ze pas aan het begin van hun samenwerking staan, zijn de verschillende teamrollen en de teamdynamiek al uit te tekenen. 

“If you don’t understand people, you don’t understand business””

Simon Sinek